Rensade kameran och hittade några fina bilder från påsken i Grekland i år. Vad sägs om dessa vackra blommor från vår trädgård?
söndag 9 maj 2010
lördag 8 maj 2010
ÄNTLIGEN!
Marc Jacobs ska tydligen öppna affär här i Stockholm - yippeee säger jag! 1:a september smäller det på Biblioteksgatan (såklart). Ser fram emot det. Jag är helnöjd med min blå plånbok från Marc By Marc Jacobs som jag köpte i höstas. Den här väskan är ju också fin...
fredag 7 maj 2010
torsdag 6 maj 2010
Vårfint
Nästa vecka släpper Indiska den nya kollektionen i samarbete med Jade Jagger. Enligt bilderna på deras hemsida vill jag gärna ha den här klänningen och sjalen. Kanske en mugg eller två också. Till klänningen skulle väl de högklackade träskorna från Swedish Hasbeens passa bra (jag tänker bruna ben i sommar)?? Från en av mina favvo affärer på nätet (och numera även IRL) Tintinstyle (tack till Helena för tipset!) .
Ett vackert skåp
Mitt kök börjar översvämmas av porslin, jag är nämligen seriöst galen i vackra skålar och fat, jag har hur många som helst. I helgen har dotterns klass loppis för att samla in pengar till klassresan och jag tänkte att jag kanske, kanske kunde passa på och rensa lite i mina skåp. Men nej, det är svårt. Jag har ännu inte hittat något att skänka bort. Istället funderar jag på att köpa ett stort fint skåp att ställa in mer porslin i (crazy, I know). Skulle vilja ha det här från Nordal. Är det inte vackert? Sådär färdigslitet och tillräckligt stort för att rymma all porslin från Mateus som jag har och planerar att köpa... Det fattas bara ca 14 000:- sen är skåpet mitt. Kanske något att önska sig i födelsedagspresent (ifall kära maken skulle läsa detta, finns det att beställa i butik Vass på Sveavägen).
onsdag 5 maj 2010
I min hall
För en tid sedan renoverade vi vår hall. Gammal parkett byttes mot mörkgrå klinkers, väggarna förvandlades från solgula till midnattsblå och in köptes ett svart avlastningsbord i asiatisk stil, en del nytt lull-lull och så den här fina bordslampan från Watt & Veke. Den är SÅ fin!

tisdag 4 maj 2010
Ett litet tips...
lördag 1 maj 2010
Födelsedagslista
Om en och en halv månad fyller jag år. En mycket stor siffra. Jag har gått och funderat på om jag ska slå till med en stor fest eller bara en mysig middag med de närmaste. Har inte riktigt bestämt mig än. Önskelistan den fylls på med nya saker, men just nu ser den ut så här:

1. En svart matberedare från KitchenAid, finns t.ex. hos Bagaren och kocken.
2. Bricka Elefanter, fast i svart, från Svenskt Tenn.
3. En klassisk plånbok i färgen oak, från Mulberry.
4. Parfymen Flora från Gucci, doftar underbart.
5. Nya kokboken "One more slice" från Leila Lindholm
6. Spetskanna från Mateus, i färgen plommon, rosa, grå eller sand.
7. Kroppsvård från Molton Brown, som säljs på NK och Åhléns bland annat.
8. En stor glänsande oval gryta från Le Creuset, i svart eller caribbean. Finns t.ex. hos Bagaren och Kocken.
Rätt okej lista, om jag får säga det själv.

1. En svart matberedare från KitchenAid, finns t.ex. hos Bagaren och kocken.
2. Bricka Elefanter, fast i svart, från Svenskt Tenn.
3. En klassisk plånbok i färgen oak, från Mulberry.
4. Parfymen Flora från Gucci, doftar underbart.
5. Nya kokboken "One more slice" från Leila Lindholm
6. Spetskanna från Mateus, i färgen plommon, rosa, grå eller sand.
7. Kroppsvård från Molton Brown, som säljs på NK och Åhléns bland annat.
8. En stor glänsande oval gryta från Le Creuset, i svart eller caribbean. Finns t.ex. hos Bagaren och Kocken.
Rätt okej lista, om jag får säga det själv.
fredag 30 april 2010
Tidsresenärens hustru
Igår fick jag då äntligen se "Tidsresenärens hustru". Har velat se den länge, eftersom det är en av de bästa böckerna jag läst, så jag var naturligtvis nyfiken på filmen. Men ibland tar saker tid liksom, att se den på bio blev inte av för ingen ville följa med, sen hyrde jag den i lördags, fortfarande ingen som ville se och tv:n var ständigt upptagen. Men så igår blev det av. Och jag gillade den. Och till och med maken gjorde det! Den var riktigt fin.

torsdag 29 april 2010
Humanity for all
Förra veckan köpte dottern och jag ett var sitt Humanity-armband, hennes svart och mitt magenta. Det är SÅ fint! Jag gillar snygga prylar som säljs till förmån för "a good cause". Me like!
tisdag 27 april 2010
Köksinspiration
Jag har en mapp med inspirationsbilder på min dator. Där tittar jag ibland in för lite drömmerier. Det här köket är helt perfekt - ett riktigt drömkök. Jag vill flytta in direkt!
söndag 25 april 2010
Nytt inköp
Efter en intensiv dag på stan igår, då jag bland annat kände och klämde på O.M. klänningen i förra inlägget, så kom jag hem med denna istället från Hunkydory. Klänningen var inte alls fin i verkligheten så den fick hänga kvar i affären. Nu ska jag ta och rensa här hemma lite, fast hellre skulle jag gå ut i det fina vädret. Kanske senare??


fredag 23 april 2010
Vårdrömmerier
Om nu våren skulle bestämma sig för att komma till Stockholm (idag har vi iallafall sol, så man ska väl inte klaga) skulle jag vilja gå omkring i denna fina sidenklänning från Odd Molly. Jag bara älskar kläder i siden, de ger en alldeles speciell känsla.


onsdag 21 april 2010
O.M.G...
...det SNÖAR ute. IGEN. När kommer den där våren??? I påskas var vi i Grekland och där stod syrenerna i full blom - och här - nada! Back to winter. Usch och fy. Lite uppmuntring krävs...vilket leder mig till Tine K. Jag klickade hem tre fina "Facet" ljuskoppar/lyktor häromdagen. De är på väg hem till mig i detta nu.

(bilderna är lånade från Tine K.)
tisdag 20 april 2010
Ny väska
Efter mycket funderande och lite sparande har Antony från Mulberry fått flytta hem till mig. Jag tror att den kommer att bli min nya favorit.
söndag 18 april 2010
Nya blommor
Igår var jag på Hötorget och handlade en massa blommor, bland annat ranunklar. De är så vackra och igår - billiga. Även en hel del tulpaner fick följa med hem. Nu är det så här fint i ett av mina fönster.

(Brickan är inköpt i Marrakech, de små vaserna/ljusstakarna i fattigmanssilver är Traderafynd och den kinesiska vasen är egentligen en urna med lock, inköpt på loppis.)


(Brickan är inköpt i Marrakech, de små vaserna/ljusstakarna i fattigmanssilver är Traderafynd och den kinesiska vasen är egentligen en urna med lock, inköpt på loppis.)
fredag 16 april 2010
Marimekkoskålar
torsdag 15 april 2010
Nu är jag tillbaka!
Ja, jag kunde inte hålla mig härifrån, jag gillar ju att skriva och det här är ju ett bra ställe att göra det på så....here goes nothing!
Jag har gått och funderat på de här Gerberaformarna ett bra tag nu för jag har tyckt att de är så fina. Idag slog jag till på en och har klickat hem en i färgen betong. Bör vara hemma hos mig nästa vecka. Jippee!!! Har även klickat hem något annat fint, men det visar jag längre fram.
(bilden är från www.gerbera.cc)
Jag har gått och funderat på de här Gerberaformarna ett bra tag nu för jag har tyckt att de är så fina. Idag slog jag till på en och har klickat hem en i färgen betong. Bör vara hemma hos mig nästa vecka. Jippee!!! Har även klickat hem något annat fint, men det visar jag längre fram.(bilden är från www.gerbera.cc)
fredag 18 september 2009
Slut
Nu har jag bestämt mig: eftersom jag inte haft tid och inspiration att blogga senaste tiden så lägger jag av. För alltid eller för en tid framåt, jag vet inte. Men just nu känns det som om jag helt enkelt inte orkar med bloggen längre. Så - tack för mig.
tisdag 15 september 2009
Sovrumsfix
Jag har målat och målat och nu är det klart. Sängramen och mitt sängbord (gammalt pottskåp) blev blankt svarta. Jättefint. Och i helgen köpte vi ny madrass, så nu känns det som att sova på moln (nya madrassen är högre än den gamla så det är långt ner till golvet). Härligt. Nu återstår att fixa resten - måste ha nya gardiner och skulle vilja ha en ny matta också, en i varma toner som är tjock och go och mysigt varm till vintern, som den här från IKEA.
lördag 12 september 2009
Dagens inköp
Idag letade jag efter en snygg höstkappa, hittade tyvärr inte någon, men istället fick den här snygga sjalen från Odd Molly följa med hem. Åh, vad fin den är. Längtar nästan till att det ska bli kallt ute...
Etiketter:
Kläder och sånt,
Shopping
fredag 11 september 2009
Fredagsplaner
Fredag eftermiddag och jag längtar efter att få gå hem. Hem ljuva hem. Med en bra bok (Joanne Harris' Karamellskorna), något gott att dricka och en skön läsplats. Och en och annan chokladbit vore väl inte heller så fel. Men innan dess lite mer jobb och sedan iväg att storhandla. Det är också kul. Älskar att storhandla. Ha en bra helg!
tisdag 8 september 2009
Nyinköpt
Idag på lunchen besökte jag R.O.O.M. Alltid kul, men de håller på att bygga om så det var lite stökigt. Egentligen skulle jag inte ha något, men jag gick därifrån med två gråa oysterskålar, i mellanstorlek. Kul!
tisdag 1 september 2009
Skolan idag
Jag är officiellt gammal. Inte för att jag just fyllt 40 (jag är inte där än, men det är inte alls så långt kvar) utan för att sonen fyllt 14. Ojojoj... Att sonen dessutom nästan växt om mig nu (jag är 174), så känns det liksom klippt. "Ja, ja, lilla mamma" får man höra och snart kommer väl lilla klappen på huvudet också. Usch! Men, men det är bara att gilla läget.
Nu när sonen går i 8:an får man hem en massa betygskriterier från alla ämnen de har i skolan, listor på vad man ska kunna för att få G, VG respektive MVG. Det är inte så lite. Jag fick lite ångest faktiskt, å sonens vägnar så att säga, men jag höll tyst. Det känns som skolan blivit tuffare sedan jag gick i 8:an. Eller inbillar jag mig?
Nu när sonen går i 8:an får man hem en massa betygskriterier från alla ämnen de har i skolan, listor på vad man ska kunna för att få G, VG respektive MVG. Det är inte så lite. Jag fick lite ångest faktiskt, å sonens vägnar så att säga, men jag höll tyst. Det känns som skolan blivit tuffare sedan jag gick i 8:an. Eller inbillar jag mig?
onsdag 26 augusti 2009
Nya böcker
onsdag 19 augusti 2009
Väl hemma efter semestern dröjer det inte särskilt länge förrän man börjar fundera på vad man vill göra om och byta ut när det gäller inredningen. Själv skulle jag vilja måla om i hallen, köpa två nya fåtöljer och slänga ut de gamla samt inhandla denna fina vikskärm från Ellos. Frågan är bara, vad ska jag med den till??
söndag 16 augusti 2009
Hemma!!
Borta bra, men hemma bäst sägs det ju...jag instämmer. Det är SÅ skönt att komma hem till sitt eget, även om det är ganska dammigt här...
En kort sammanfattning på sommaren då:
- sol, bad och lata dagar (såklart). Många båtturer.
- Santorini: otroligt fint och dramatisk natur, men skulle ALDRIG våga bo där - få dagar efter att vi lämnat ön var det en liten jordbävning där. Läbbigt. Dessutom bara tanken på att det finns en vulkan där - nä tack!
- Egina hann vi inte se mycket av men huvudstaden var mysig.
- Athen var som Athen alltid är: härligt galen.
- Thassos, min favoritö, kanske för att jag är där varje år. Alltid lika mysig.
- Rom var stort, turistigt och dyrt, men det fanns mycket att se och göra.
- Florens - överreklamerat, men ändå roligt att ha varit där.
- Zurich: fin stad och det känns som att komma hem igen.
- Berlin: så mycket har ändrats sen jag var där 1993. Jag är imponerad. Besökte även djurparken som jag måste säga är den finaste djurparken jag besökt.
Så, det var kort om mina två månader hemifrån.
En kort sammanfattning på sommaren då:
- sol, bad och lata dagar (såklart). Många båtturer.
- Santorini: otroligt fint och dramatisk natur, men skulle ALDRIG våga bo där - få dagar efter att vi lämnat ön var det en liten jordbävning där. Läbbigt. Dessutom bara tanken på att det finns en vulkan där - nä tack!
- Egina hann vi inte se mycket av men huvudstaden var mysig.
- Athen var som Athen alltid är: härligt galen.
- Thassos, min favoritö, kanske för att jag är där varje år. Alltid lika mysig.
- Rom var stort, turistigt och dyrt, men det fanns mycket att se och göra.
- Florens - överreklamerat, men ändå roligt att ha varit där.
- Zurich: fin stad och det känns som att komma hem igen.
- Berlin: så mycket har ändrats sen jag var där 1993. Jag är imponerad. Besökte även djurparken som jag måste säga är den finaste djurparken jag besökt.
Så, det var kort om mina två månader hemifrån.
onsdag 29 juli 2009
Semestern börjar närma sig sitt slut...nästan
Det är dags att tänka på hemfärd från ljuvliga Grekland. Eftersom vi inte bokade några hemresebiljetter i våras så bestämde vi nu att vi åker hem via Italien och Tyskland. Jag ska äntligen få se Rom och Florens där jag aldrig varit. Det ska bli fantastiskt kul! Vi ska även till Berlin och jag ska få återse staden där jag sist var 1993. DET ska också bli väldigt spännande! För ovanlighetens skull längtar jag faktiskt efter att åka härifrån. Tokigt.
torsdag 9 juli 2009
Bloggpaus
Bloggen ligger nere för sommaren, verkar det som. Laptopen ligger gömd i en låda och jag njuter av att vara ledig istället. Återkommer när lusten infinner sig igen. Till dess - ha det gott!
söndag 28 juni 2009
Grekiska bröllop
Igår var vi på bröllop här i byn. Som alltid varar det i dagarna tre (minst) och det var fullt ös, men helt underbart när först brudgummens hela släkt och alla vänner intar byns torg och dansar traditionell ringdans och sedan brudens dito. Icke inbjudna bybor deltar i festligheten på håll - således fest för alla. Idag var det lite slöare stämning när de flesta är bakis (antagligen)...
onsdag 24 juni 2009
Katastrofrapport
Ett första blogginlägg från Grekland. Fem dagar på Santorini (helt fantastiskt), en på Egina (supermysigt), en i Aten (alltid smått kaotiskt) och nu är vi äntligen "hemma", dvs här i vår lilla by. Idag har det varit världens oväder här, med åska och regn så att man inte kunde se grannhusen som ligger ett par meter bort. Sådant skyfall har ingen tidigare skådat här i byn. Alla är förundrade och nästan chockade. Som tur är så är byn uppe bland bergen och allt rinner neråt, men det är värre för badställena nere vid havet. Varenda gata, trädgård, åker och park är översvämmade. När vi åkte ner för att kolla in förödelsen såg vi vattendjup på en halvmeter där vissa bilar hade fastnat. Man ser inte vad som är väg och vad som är dike, trottoar eller liknande. Det är helt galet. Havet är inte längre turkost eller blått, utan äckligt brunt efter allt skräp och jord som har runnit ner. Blä. Inga bad på några dagar med andra ord. Och nu är det kallt. Bara 20-22 grader istället för ca 30. Underligt. Imorgon har det utlovats bättring, men vi får väl se.
lördag 13 juni 2009
Hej då!
Jaha, då får det här bli det sista inlägget på ett tag. Har packat det mesta nu och inser att jag kanske, kanske har lite för mycket saker med mig, men vad ska man göra? Ett par böcker har jag smugit in i barnens väskor, och en i makens. I min finns tre, fyra. Det får räcka. Det är värre med necessärerna. Har två och båda är sprängfyllda. Nej, jag är inte den som vill springa och leta efter krämer, schampo, balsam och annat på semestern. Jag tar med mig allt hemifrån. Dessutom är faktiskt sådant dyrare i Grekland än här. Mobilen är laddad med musik, måste bara hitta hörlurarna också, och även Sudokuboken är med (behövs på planet och på båtarna). Jag tror, och innerligt hoppas, att jag nu har allt. Nästa gång bloggas det från varmare trakter och det är jag glad för, för nu är jag trött på regnet här. Gia sas!
torsdag 11 juni 2009
Nedräkning
70 dagar kvar av sommarlovet och man får höra "Jag har tråkigt, vad ska jag göra?". Ungar alltså...tur att vi åker till Grekland om bara några få, få dagar. Där blir det bad, lek, läsande och föräldrar som inte sitter och jobbar. Och konstigt nog, trots att vi varken har TV eller diverse dataspel, så blir det inte tråkigt. Jag längtar så... Min lista på vad som ska göras innan vi åker är kilometerlång, känns det som:
- lämna katten hos min far
- handla presenter till kusinerna som ska hälsas på
- långtidsparkera bilen
- tvätta
- stryka
- packa
- ordna blommorna
- förbereda jobb som ska med
- ta backup på datorerna
- och en massa annat som jag just nu glömt.
- lämna katten hos min far
- handla presenter till kusinerna som ska hälsas på
- långtidsparkera bilen
- tvätta
- stryka
- packa
- ordna blommorna
- förbereda jobb som ska med
- ta backup på datorerna
- och en massa annat som jag just nu glömt.
onsdag 10 juni 2009
Sommarläsning
På fredag ska jag nog börja packa inför semestern, mest egentligen för att se om allt får plats. Böckerna är nästan viktigast och jag har dragit ner på bokhögen till ett minimum (för att vara jag). Här är listan:

- Gobelängen – Kylie Fitzpatrick
- Shantaram - Gregory David Roberts
- Myrrha -Ulrika Kärnborg
- Mrs Zjivago och hennes hemliga liv - Olivia Lichtenstein
- Harem – Barbara Nadel
- Djupa vatten – Barbara Nadel
- Flickan som vävde sidenmattor - Anita Amirrezvani
- Deluxe - Anna Godbersen
- Sista kulan sparar jag åt grannen - Fausta Marianovic
- Längtans ö -Victoria Hislop
tisdag 9 juni 2009
Skolavslutningar och tårtor
Idag var det då skolavslutningar som dominerade dagen. Sång, musik, blommor, finkläder, regn och så tårtor i klassrummet. Sorgligt när dottern lämnade sin skola för att i höst börja på ny. Sorgligt att lämna en mycket uppskattad lärare. Vemodigt när nu båda barnen kommer att gå i andra skolor och inte den man ser från sovrumsfönstret. Men, men...nu har de sommarlov och det firar dottern med att gå på Gröna Lund med sina kompisar, trots att magen är full med tårta. Själv måste jag hinna klart med allt på jobbet denna vecka för sedan är det semester. Längtar.
lördag 6 juni 2009
Idag firar vi
Nationaldagen idag och svenska flaggan syns på alla bussar som åker förbi mina fönster. Kanske klarar vi oss utan regn också! Hipp hipp hurra!
fredag 5 juni 2009
torsdag 4 juni 2009
Tårta
Åkte förbi Norra Real här i Stockholm för en stund sedan. De tar studenten där. Det var fullt med folk och lastbilar med banderoller och bilder. Synd att de fick så regnigt väder. Jag minns min egen student och kom på att det i år är exakt 20 år sedan jag tog studenten. Satan i gatan vad tiden går fort! Om fem-sex år tar min son studenten om det vill sig väl. Det svindlar.

Ikväll har vi familjemiddag; mamma, pappa och lillebror kommer hem till oss så här innan alla sticker på semester. Jag tänkte bjuda på helstekt laxfilé med hemgjord romsås, färskpotatis och sparris med vinegrette och en grönsallad. Till efterrätt blir det tårta. En sådan här ungefär.

Dottern och jag stod i köket igår kväll och gjorde den. Vaniljkräm och hallongrädde som fyllning och sedan grädde ovanpå. Innan servering ska jag riva vit choklad över och sedan strö över färska hallon. Det blir nog kanongott.
onsdag 3 juni 2009
Frida Kahlo
Läste igår ut boken "Till sängs med Frida" av Slavenka Drakulic. En stark bok om en ännu starkare kvinna, konstnären Frida Kahlo. Sedan lång tid tillbaka är Frida en av mina favoritkonstnärer, hennes tavlor berör mycket och visar på en otrolig personlighet och smärta. När jag läste boken, blev jag ännu mer berörd av hennes öde. Större delen av sitt liv kämpade hon mot fruktansvärd värk i kroppen som dels berodde på att hon fått polio som barn och dels på grund av en olycka då hon bröt ryggen på flera ställen. Hon mer eller mindre levde på smärtstillande medel och var tvungen att använda diverse korsetter för att kunna hålla kroppen upprätt. Samtidigt som hon levde med en man, konstnären Diego Rivera, som mest tänkte på hur han skulle hinna med så många kvinnor som möjligt. Vilket liv.
Boken var klart mer dyster än filmen om Frida där Salma Hayek spelar Frida (filmen bygger inte på den här boken). Jag tror att jag måste se filmen igen, jag minns att jag gillade den.
Boken var klart mer dyster än filmen om Frida där Salma Hayek spelar Frida (filmen bygger inte på den här boken). Jag tror att jag måste se filmen igen, jag minns att jag gillade den.Två gånger har jag varit i Mexico City och varit så nära huset där Frida bodde, men båda gångerna kom något annat i vägen och det blev aldrig av att jag gick dit. Synd. Det hade varit intressant. Kanske det blir en tredje gång.
tisdag 2 juni 2009
New Moon
Barnsligt och löjligt förväntansfull är jag över den andra filmen i Twilight-sagan, New Moon. Det är ju knappast skådespelarinsatser på hög nivå, men jag kan inte låta bli att faschineras av det hela, trots att jag egentligen är för gammal. Böckerna kommer jag nog att läsa igen i höst, lagom till filmpremiären. Är väl svag för vackra vampyrer, vad ska jag säga?
THE TWILIGHT SAGA: NEW MOON trailer in HD
THE TWILIGHT SAGA: NEW MOON trailer in HD
måndag 1 juni 2009
Ceannis
Vilken helg! Sol, sol och åter sol. Massor med glass och solbränna. Kanon! Har även lagt vantarna på en ny väska från Ceannis. Den här i denim tyckte jag passade fint för sommaren. På köpet (på Åhléns) fick man en necessär också. Jag valde den blommiga i blå toner. Lagom matchande. Finfint.

tisdag 26 maj 2009
Apropå böcker som blir film...
...så såg jag i söndags P.S. I love you. Boken läste jag på sportlovet i år och den var rätt mysig och fin, men när jag började titta på filmen tänkte jag bara oh, no. Det här är inge bra - för början var rätt trist. Men någonstans på vägen blev filmen bättre, även om Hilary Swank aldrig blir min favoritskådis, gillar henne inte alls. Men Gerard Butler och Jeffrey Dean Morgan var härliga. Och någonstans i filmen kom tårarna. Just det, det var en SÅN film. Snyft och suck. Trots det satt (jag menar låg) maken kvar i soffan och ordet tjej-film nämnes aldrig. Kanske även han är lite, lite blödig. Ibland.


(En sak sa maken dock: Är inte det där han spanjoren som är med i Woody Allen-filmen (Javier Bardem - min anm.)? Förvillande lika, inte sant?
Bok och film
Läste en sådan där mys-bok i helgen. Det var "Ett bra år" av Peter Mayle. Peter har skrivit flera böcker (jag har nog läst de flesta) om livet i Provence, så också denna. Handlar om en kille i London som på en och samma dag blir av med jobbet och ärver en vingård i Provence. Boken i sig är inget mästerverk, men vill man ha några timmars skön avkoppling, kan jag rekommendera denna.
När jag läste klart den såg jag på baksidan att en film var på gång. Gick genast till imdb.com och kollade upp det och visst, film var gjord med Russel Crowe och Marion Cotillard i huvudrollerna. Klickade genast hem den från CDON. Är ju svag för filmatiseringar av trevliga böcker, trots att jag sedan klagar på att filmen aldrig är lika bra som boken. Men hey, Russel är ju med. Bara därför kan det bli en trevlig film...snart kommer den i brevlådan.
När jag läste klart den såg jag på baksidan att en film var på gång. Gick genast till imdb.com och kollade upp det och visst, film var gjord med Russel Crowe och Marion Cotillard i huvudrollerna. Klickade genast hem den från CDON. Är ju svag för filmatiseringar av trevliga böcker, trots att jag sedan klagar på att filmen aldrig är lika bra som boken. Men hey, Russel är ju med. Bara därför kan det bli en trevlig film...snart kommer den i brevlådan.
måndag 25 maj 2009
Semesterplanerna
Fyra lediga dagar går mycket fort. Och om två veckor har barnen skolavslutning...hjälp, var tog vårterminen vägen? Jag längtar som en tok efter semestern, som alltid så här års, men snart är det dags. Pockethögen som ska med är en halvmeter hög och lika lång är listan på saker som ska göras innan vi ska iväg på en LÅNG och skön vistelse i Grekland. Det finns minst tre resplaner att välja på, vilket är jättekul, men jag kan därför inte berätta nu exakt var vi ska förutom Athen och Santorini, som jag skrivit om tidigare. Efter Santorini kan det bli någon av följande:
1. öluffa i Kykladerna, därefter tillbaka till fastlandet och tåg till Thessaloniki och till stugan.
2. öluffa norrut mot Skopelos och Skiathos och sedan båt till Thessaloniki och stugan.
3. öluffa nordöst mot Lesvos, Chios, Limnos och sedan båt till Kavala och så stugan så småningom.
Vilken rutt vi väljer beror på hur fort vi vill komma fram till vårt lilla hus och hur mycket våra kära barn orkar (de är lite bekväma av sig...). Kul blir det nog iallafall, vad vi än väljer.
1. öluffa i Kykladerna, därefter tillbaka till fastlandet och tåg till Thessaloniki och till stugan.
2. öluffa norrut mot Skopelos och Skiathos och sedan båt till Thessaloniki och stugan.
3. öluffa nordöst mot Lesvos, Chios, Limnos och sedan båt till Kavala och så stugan så småningom.
Vilken rutt vi väljer beror på hur fort vi vill komma fram till vårt lilla hus och hur mycket våra kära barn orkar (de är lite bekväma av sig...). Kul blir det nog iallafall, vad vi än väljer.
onsdag 20 maj 2009
Och en klänning blev det. Den blir perfekt i sommar: mjuk och skön och snygg. Och prisvärd. 349 :- på Lindex. Med de nya sandalerna och en stråväska blir det kanon. Nej nu, sista krafttaget innan ledigheten.
tisdag 19 maj 2009
Nya pjuck
Semestern är mindre än fyra veckor bort och jag shoppar sommarkläder så fort jag får tillfälle...i helgen inköptes dessa fina sandaler på Nilson. Lila är förresten en av mina favoritfärger. Har även spanat in en lila klänning, men jag måste prova innan jag slår till. Kläder har ju en tendens att se snygga ut på galgen, men inte på kroppen. Hmm, undrar vad det beror på ????


måndag 18 maj 2009
Idag börjar jag med min ta-hand-om-mig-själv-vecka. Träning (lite extra), hälsosam mat (mer än vanligt), inget godis, inget snaskande med chips, popcorn och dyligt. Massor med frukt och grönt istället. Har redan varit och tränat och till lunch blev det en smoothie på persikor, jordgubbar och banan. Idag ska jag också till frisören för att klippa och tona håret. Härligt.
fredag 15 maj 2009
Smoothie-time
Det är fredag, solen skiner, jag har redan varit och tränat och nu skulle en fräsch smoothie sitta väldigt bra. Jag tänker solmogna jordgubbar, banan, naturell yoghurt, en klick honung...mmmm, det vattnas i munnen på mig. Jag tror att jag genast går och fixar en.

onsdag 13 maj 2009
Så har även jag plöjt igenom Twilight-sagan och nu är den slut...buhu. Har svårt att fatta att även jag blev så biten (hahaha). Sammanfattar som Helena Dahlgren på Bokhora: "otroligt beroendeframkallande". Har även läst "Midnight sun" på författaren Stephenie Myers hemsida. Det är Edwards version av Twilight och jag hoppas innerligt att hon skriver klart den. Man kan aldrig få för mycket av vampyren Edward... Och i höst ser jag fram emot filmversionen av "New Moon" även om den i mitt tycke var den svagaste boken i serien (för mycket vargar, för lite vampyrer).
tisdag 12 maj 2009
Födelsedagsönskning
Nästa månad fyller jag år. Min födelsedag kommer jag att tillbringa till största delen på en båt mellan Pireus och Santorini, men väl framme där hoppas jag bli bjuden på en födelsedagsmiddag på någon mysig taverna. Har fått flera frågor om vad jag önskar mig och det är alltid svårt. Det här fina armbandet skulle jag nog vilja ha. Från Designtorget. Det heter Dag och Natt. Skulle passa väldigt fint till min Gant-klocka.
Etiketter:
Kläder och sånt,
Min önskelista
måndag 11 maj 2009
torsdag 7 maj 2009
Organisera mera
Igår kväll satt jag och sorterade gamla papper. Sådana som man måste spara, men inte har så jättebra ordning på. Köpte arkivbox med hängmappar och lite annat på Granit, så det var ju riktigt roligt att organisera. Nu är det ordning och jag har fått blodad tand...i helgen ger jag mig på skåpet med alla gamla anteckningsböcker och litteratur från universitetstiden. Här ska rensas!
måndag 4 maj 2009
Måndag igen. Var tog långhelgen vägen? Jo visst, en hel dag gick åt att städa och putsa alla fönster. Puh. Sen blev det lite shopping, några filmer, ett par cykelutflykter och en hel del läsande. Och så en ny toalett i badrummet, som nu är väldigt matchat - allt går i svart och vitt (nya toalettsitsen är svart, den gamla var ekfärgad, blä). Behöver bara uppdatera med lite snygga handdukar (åtminstone när gästerna kommer, hahaha) och en sådan här...från Vipp.

Prenumerera på:
Inlägg (Atom)








