torsdag 4 juni 2009

Tårta

Åkte förbi Norra Real här i Stockholm för en stund sedan. De tar studenten där. Det var fullt med folk och lastbilar med banderoller och bilder. Synd att de fick så regnigt väder. Jag minns min egen student och kom på att det i år är exakt 20 år sedan jag tog studenten. Satan i gatan vad tiden går fort! Om fem-sex år tar min son studenten om det vill sig väl. Det svindlar.
Ikväll har vi familjemiddag; mamma, pappa och lillebror kommer hem till oss så här innan alla sticker på semester. Jag tänkte bjuda på helstekt laxfilé med hemgjord romsås, färskpotatis och sparris med vinegrette och en grönsallad. Till efterrätt blir det tårta. En sådan här ungefär.
Dottern och jag stod i köket igår kväll och gjorde den. Vaniljkräm och hallongrädde som fyllning och sedan grädde ovanpå. Innan servering ska jag riva vit choklad över och sedan strö över färska hallon. Det blir nog kanongott.

Inga kommentarer: