onsdag 16 februari 2011

Samlar-Fia

Jag vet inte om jag skrivit om det förr, men det finns vissa inredningsdetaljer som jag har hängt upp mig på och inte kan få nog av. Utan inbördes ordning är det:
- skålar: skåpen översvämmas av skålar i alla storlekar, former och färger och ändå köper jag gärna nytt
- fat: samma som med skålarna
- fina serviser: jag har fyra serviser som är lite "finserviser" och två vardags. Tur att det finns gott om skåp i köket.
- plåtburkar: jag har mest teburkar (25 kanske eller fler) och så några i badrummet för bomull, tops och liknande.

Så egentligen behöver jag inte mer av något, men som den samlare jag är (minimalism=tråkigt) blir jag glad när jag ser dessa två plåtboxar. Den blommiga från GreenGate till huset i Grekland att ha någonstans i köket (i Hemnesskåpet kanske). Den andra...på skrivbordet kanske??

2 kommentarer:

Ylva sa...

åh jag känner igen mig, snöar in på vissa saker. Burkar , pallar och boxar. Kan inte få nog..

Sandra sa...

Jepp, så är det, kan inte få nog...