onsdag 20 oktober 2010

Jag - en teälskare

Som jag säkert skrivit tidigare är jag en temänniska. Älskar te och dricker det flera gånger om dagen. Börjar med grönt te till frukost och fortsätter sedan med svart te i diverse fruktsmaker under eftermiddag och kväll, allt i lösvikt helst. Jag har flera favoriter, bland annat Sencha Lime, Sencha Kvitten och Nk:s gröna te med jordgubb och fläder, när det gäller de gröna teerna. I vintras lärde jag även känna Yogi Morning Tea. Mycket gott, men det är slut nu och jag kan inte hitta just den sorten någonstans.

I London, på Harrod's kan man hitta de mest ljuvliga teerna, för att inte tala om teburkarna. Så mycket fint! Hade velat köpa hem det mesta när jag var där i somras, men fick nöja mig med två sorter. Harrod's Strawberry är supergott svart te med rik jordgubbssmak. Mmmm.
Te ska med fördel avnjutas ur en stor mugg enligt mig, men ibland vill jag ha det i en kanna och då blir det små koppar istället. Jag älskar det här fina teglaset från Syrien som jag köpte på Medelhavsmuseet här i Stockholm. De säljs även på Spiti.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Hej!
Jag råkade av en slump komma in på din blogg och fick se att du har, eller hade iaf, samma glöggservis som jag har.
Jag förstår att detta är en stor chansning, men finns det någon möjlihet att din servis är till salu? Jag, precis som du, köpte min 2007 och har sen dess försökt få tag på fler muggar till den, utan resultat.

Håller utkik efter ett svar här på din blogg.

MVH
/Sandra, en glögg- och tomteälskare

Sandra sa...

Hej Sandra - fint namn förresten ;o) jag antar att du menar glöggservicen från Sagaform. Den är verkligen fin och tyvärr inte till salu, för jag har inte hittat något finare som jag hellre vill ha. MEN ibland kan man ha tur på Tradera, så titta in där ibland. Lycka till!