fredag 22 oktober 2010

Friday afternoon

Jaha, så var vintern här i Stockholm idag. Imorse när jag vaknade snöade det för fullt. Fint, men lite tidigt kan jag tycka. Ikea julskyltar och snart gör andra affärer det också, förmodligen med start 1/11. Jag gillar julen, men den flyttar inte in hos mig förrän 1:a advent. Punkt slut.

I år firar vi jul och nyår i Grekland har vi bestämt. Biljetterna är bokade. Kattvakten likaså. Det känns bra. Förra året var vi hemma och hade det mysigt, nu ska det mysas i stenhuset. Vilket kan bli riktigt kallt, men jag går gärna omkring i fårskinnstofflor, underställ och fleecetröja inomhus. No problems. Med mig har jag ett gäng böcker och flera hekto med gott te. Jag skulle nog gärna vilja ha med mig några fårskinn också, att lägga på stolarna i köket. Det skulle vara gosigt (för rumpan...hahaha). Trevlig helg!
(Tofflor från Shepherd, fårskinn från Skansenbutiken)

Inga kommentarer: