fredag 3 april 2009

Döm ej bok efter omslag...

Ibland går man på en nit, eller två. Igår var jag på Akademibokhandeln och handlade några reaböcker (de har 50% på reapriset nu). Så jag köpte tre kokböcker och två skönlitterära. Två av kokböckerna köpte jag utan att titta i dem, de var inplastade, stora med fina framsidor. 69:- styck och så 50% på det. Redan där borde jag anat ugglor i mossen, men nej då. Köpte dem, kom hem, bläddrade igenom och för varje sida steg besvikelsen. Vilka skitböcker - ursäkta min franska. Bilderna är trista och maten ser oaptitlig ut och jag undrade bara - vad är detta för skräp?? Det var som om några hemmakockar tagit några halvtaskiga recept och försökt modernisera och lägga upp maten lite "gourmé-aktigt" och det hela har slutat med platt fall. Nä, jag kan inte se vem som faktiskt kan bli inspirerad av dessa böcker. Så för guds skull, om ni vill ha en bok med recept på fin och god grekisk mat, köp då INTE denna bok.


Köp heller inte boken Medelhavets öar - Mediterrana delikatesser, den var lika trist den.

Så där slängde jag 69 kronor i sjön.

Inga kommentarer: