fredag 14 mars 2008

Mitt skåpsdilemma

Sedan ett par-tre år har jag försökt hitta det perfekta skåpet som ska stå i matrummet och rymma allt från kokböcker till finporslinet. Men icke. Antingen är skåpet för litet, eller för dyrt, för stort eller helt enkelt fel. Jag kan heller inte bestämma mig för om det ska vara ett högt skåp eller ett lågt, om det blir ett lågt vill jag ha en stor spegel ovanför. Suck. Efter en promenad förra veckan hittade jag detta på Folkhemmet. Snygg, lagom stor och okej i pris (ca 5700kr), och med en jättespegel ovanför vore den kanske perfekt. Men så...


Tittade jag in på Folkhemmets hemsida och såg den här. Egentligen passar den bättre eftersom matbordet är i samma träslag, men den är nästan dubbelt så dyr. Och inga mått, så jag vet inte om den passar.

Egentligen är det här drömskåpet, tror jag. Vacker, rätt färg och stil, stort och priset helt ok (1290 €), men det är bara ett litet, litet problem: den säljs inte i Sverige. Den är från Maisons du Monde. Såg ett liknande på Newport till dubbla priset (drygt 23 000 kronor). Nä, det går inte.

Inga kommentarer: