måndag 17 mars 2008

Katter + påskris = big NONO

I helgen blev det mycket tvätta, städa och ommöblera, mest det sistnämnda. Nu har biblioteket blivit matrum, matrummet blivit gästrum och lilla gästrummet har slutat som mysrum. På torsdag kommer mina svärföräldrar på besök och ska bo hos oss i en vecka. Lilla Kitty är lite vilsen, men tar snart igen sig. Ett problem bara: hon älskar påskris. Vi har två stycken och hon gillar både fjädrarna och alla små prydnadsägg, jätteroliga leksaker enligt henne. Men det tycker inte jag, vaserna kan välta och gå sönder, vilket betyder vatten och glasbitar överallt. Har fått stänga några dörrar idag innan jag gick hemifrån, så att det inte händer en olycka. I helgen kom även en nyinköpt hylla upp, där jag förvarar en stor del av mina kokböcker. Det blev snyggt.

Inga kommentarer: