tisdag 5 februari 2008

Semlor

Idag är det ju som bekant fettisdagen, vilket är en dag som brukar gå mig helt obemärkt förbi eftersom jag inte gillar semlor. Mandelmassa är bland det värsta jag vet. Min favoritsemla, som jag åt för ca 10-12 år sedan bestod av själva bullen, vaniljkräm och grädde - ingen mandelmassa. Den var SÅ god. Men sedan dess har jag inte lyckats hitta sådana semlor någonstans att köpa, och jag är alldeles för lat för att stå och baka, så i år tänkte jag - till mina barns stora förtjusning - köpa hem minisemlor. Ja, för när de är så där små så kanske, kanske de inte smakar lika mycket mandelmassa?? Iallafall, var det barnen som ville ha semlor, så jag får väl gå med på det och smaka själv. Kanske jag har börjat gilla mandelmassa helt plötsligt utan att veta om det. Shit happens!

2 kommentarer:

Annika sa...

Jag gillar inte heller mandelmassa, men jag tar bort den och äter bulle med grädde! Lite barnsligt, jag vet, men gott! :) Minisemlor lät som en bra idé - av flera skäl! :)

Mia sa...

Semlor är inget för mig heller. Yuck! Men vad mysigt det låter att ha ett litet stenhus i norra Grekland - det slår regnet här i London!