tisdag 18 december 2007

Om barn som ändrar sin önskelista kvart i julafton...

Igår fick jag en ny önskelista av min tioåriga dotter, version 4.0. Den var ganska rolig:
1. en kattunge
2. en kanin
3. en hamster
4. bur, matskål och annat till det djuret det blir
5. en shetlandsponny
6. en get.
Vad ska man säga??? När jag läste nummer 6 höll jag på att skratta ihjäl mig. Tror den lilla ungen att man kan ha en get i en lägenhet?? Det roligaste kom dock sist: "Ni behöver inte köpa allt på listan." Så snällt då.

Önskelistan (version 1) innehöll bland annat ett PSP Slim med spel. Okej tänkte vi, storebror önskade sig samma sak så vi köpte en konsol till att börja med och två olika spel, samt ett gäng UMD-filmer till. Den andra konsolen skulle vi köpa i helgen. Tur var väl att vi frågade dottern om hon verkligen önskade sig spelet (damen ändrar sig väldigt ofta). Nej, hon önskade sig ett Nintendo DS Lite nu istället. Jaha, där står vi nu med fler spel och filmer än vad vi behöver (storebror blir nog överlycklig). Och så kom den nya önskelistan då. Suck.

Inga kommentarer: