tisdag 31 maj 2011

Oh.My.God!

Här skulle jag vilja bo. Kanske i ett annat liv kan jag bo så här ståndsmässigt. Oh dear. Kolla köket. Och badrummet. Detta residens kan bli ditt för 15 mille. Och då får man ett par gästlägenheter på köpet.



Look at this wonderful house at lake Mälaren here in Sweden. Isn't it beautiful? Take a look at the kitchen and the bathroom. Yes, this is where I will live. In another lifetime.

måndag 30 maj 2011

Ny inredningsbok

Sist jag köpte en inredningsbok var i vintras då jag klickade hem Malene Birgers bok. Denna gång blev det Decorate av Holly Becker och Joanna Copestick. Tack till Trendensers Frida för tipset.


I haven't bought a book about interior design since this winter when I bought the excellent book by Malene Birger. I hope "Decorate" is good, can't wait!

fredag 27 maj 2011

Helgen som väntar

Helgen är här och det innebär dels att det blir rätt stökigt här i stan pga maratonloppet och dels att jag och maken ska på 60-talsfest. Jahapp. Jo och sen är det mors dag också, men det behöver jag inte tänka på så mycket mer än att jag ska ringa lilla mamsen.

(Grekisk gudinneklänning från By Malene Birger. Underbar!)





För övrigt är det nu nedräkning till semester, följ min lilla countdown till höger. Trevlig helg!



This weekend the Stockholm Marathon takes place. And the 60's party I mentioned earlier. And Mother's Day. And my vacation is not that far away, take a look at the counddown on the right. Have a nice weekend.


P.S. take a close look at the dress, isn't it gorgeous?!

torsdag 26 maj 2011

Blått är väl flott

Den här sommaren går i blått och vitt för min del. Av någon anledning har det mesta jag köpt i klädväg den senaste tiden varit i just dessa färger. Så även denna klänning ur H&M:s WaterAid-kollektion som jag klickat hem. Fin. Om den ser fin ut på mig återstår att se.
This summer I'll be wearing mostly blue and white it seems. Well, this dress from H&M's WaterAid collection looks nice. It remains to be seen if it's as nice IRL.

tisdag 24 maj 2011

Hemma hos Meredith Grey

Elle Decor visar upp Ellen Pompeos vackra hus och jag tackar genast ja till att få flytta in. Jag gillar känslan av sommar och värme och att det ser ut som ett hem och inte en utställningslokal.











måndag 23 maj 2011

60-tal

Jean Shrimpton, Jackie Kennedy och Audrey Hepburn. Vad har de gemensamt? Jo, de är 60-talets stora stilikoner som ska inspirera mig då jag ska på 60-talsfest i helgen. Jag har ett halsband som liknar Jeans, solglasögon som Jackie (och hår också) och kläder och skor som Audrey. Det blir nog bra. Jean, Jackie and Audrey are my inspiration for this weekend's 60's party. I'll wear clothes and shoes like Audrey, necklace like Jean, hair and sunglasses like Jackie. I think that will do.

torsdag 19 maj 2011

Önskningar

Till sommararen tycker jag att vitt/guld är en fin kombo, speciellt när man är lite brun. Här är några finfina accessoarer som gärna får komma hem till mig (jag fyller ju år snart så...). Halsband från Day, poncho och sandaler från Topshop, klocka Triwa, armband By Malene Birger och väska Warehouse. Finfint. Då fattas bara solbrännan då...



I love the combo white/gold in the summer, especially when you are tanned. Here are some really nice accessories that I would welcome in my wardrobe.

onsdag 18 maj 2011

Vackra muggar

Man kan aldrig få för många muggar säger jag, en tedrickare av stora mått. Mina vackra Balabinor av keramikern Frida Anthin Broberg har fått flytta till Grekland. Där trivs de finfint.

Men då blev det liksom utrymme för att köpa något nytt här hemma i stan. Agneta Livijns keramik har jag tittat på länge, det vita då, men så var jag på Mathilde här i stan och då hade de muggarna i ljusrosa. Så fina. Så jag slog till på två stycken.



Visst ser de karamelliga ut? Jag tror att te smakar godare när man dricker ur något vackert.

måndag 16 maj 2011

I sommar blir det baddräkt


I fredags försökte jag blogga, men Blogger låg nere hela dagen, så det blev inget med det. Helgen försvann väldigt fort. Lördagens Quarneval var höjdpunkten - SÅ rolig!!


I helgen införskaffade jag den här söta baddräkten, med tillhörande sarong, från Lindex.



Ville också ha denna baddräkt från Lexington, men den verkar vara slutsåld. Synd, för den ser så fin ut.

Japp, denna sommar får det bli mest baddräkt tror jag. Det är snyggt.

onsdag 11 maj 2011

Halsband från Cloud69

Idag är jag nästan frisk, bara lite hosta kvar. Blev inspirerad av Petra på House of Philia och har idag klickat hem det underbara halsbandet från Cloud69. Mitt blir dock med brunt läderband. Fint!!

måndag 9 maj 2011

Nedräkningen har börjat

Halsen känns som en sandhög med stora stenbumlingar, inte okej. Ingen feber iallafall, så lite jobb blir det nog idag. Annars är det fem veckor kvar till sommarsemestern och jag längtar. Den här stranden besöktes förra sommaren, Milopotamos, som ligger i Pilionområdet på grekiska fastlandet. Underbart vackert. (Visste ni att Pilion var kentaurernas hemvist?)

fredag 6 maj 2011

Fredag

Näe, det kan inte vara sant, men jo. Jag känner hur det kommer krypande. Feber. Halsont. Huvudvärk. Så jäkla typiskt. Men innan jag däckar helt, kommer ett litet tips. Tintinstyle har vårrea och här kan man fynda finfina kläder och sånt. Värt att titta in.

Nä, nu är det nog dags att gå och lägga sig i soffan. Trevlig helg!

torsdag 5 maj 2011

Fler inköp

En bild på annat som inhandlades i London. Naturligtvis besökte jag Mulberry och nu när pundet är så lågt så var det liksom läge att göra en del inköp. Ny plånbok och sminkväska blev det denna gång och jag är supernöjd.

Sedan blev det lite skönhetsprylar också. Lyxiga nagellack och nagellacksborttagare från Chanel (halva priset mot vad det kostar här hemma i butik). Chanels nagellacks-remover är förresten den enda jag känner till som luktar gott! Och så blev det Marc Jacobs parfym Daisy Eau so Fresh som blir sommarens parfym - den är helt underbar. Man kan säga att jag är rätt så nöjd med mina inköp.

onsdag 4 maj 2011

♥ Monsoon ♥

...och så var man tillbaka. Men vad nu, det snöade - SNÖADE - när vi landade igår kväll på Arlanda. Hur gick det här till?? Usch och fy.

I London var det full fart, som vanligt och det shoppades en HEL DEL. Bland annat köpte jag två klänningar till sommaren, från Monsoon. Jag älskar deras lite bohemchica klänningar (finns andra också förvisso). Den första är låååång, ner till fotknölarna går den. Färgen är lite korall/orange och så har den fina guldbroderier. SÅ söt.

Den andra är en kaftan som är avsedd att användas som strandklänning, men den funkar nog även till tights eller jeans. Väldigt bohemisk och lite flowerpower. Gullig.

Från samma affär blev det även sandaler, och de var inte lätta att välja. Utbudet var enormt och alla var superfina (och rätt billliga också). Förutom detta blev det 7 (!) böcker, téer och annat fint som jag bloggar om längre fram. Men nu: tillbaka till verkligheten.

fredag 29 april 2011

Nu drar jag till London

Så, medan Londonborna firar bröllop idag ska jag packa ihop mina pinaler för att åka dit imorgon bitti. Antar att de kommer att vara lite bakis imorgon....


(tavlan är från Keep Calm Gallery)


Trevlig valborg!


onsdag 27 april 2011

The Vegetable Garden

Ååååååååh... den här vill jag ha. En bok med 46 fina tryck som kan ramas in och hängas upp i t.ex. köket. Vackra bilder på grönsaker. Kan man få önska sig detta vackra??

Den industriella stilen

Jag har många gånger skrivit och hyllat inredningskedjan Maisons du Monde. De finns nere på kontinenten (Italien, Frankrike, Belgien, Spanien) och har ett helt fantastiskt sortiment till riktigt okej priser. Jag har besökt ett par av deras affärer i Frankrike och blev helt såld. Bland annat har de en hel del objekt i den industriella stilen som jag tycker är riktigt snygga. Som det här skrivbordet med hylla i metall. Secretary Telegraphe heter den.
Det här skrivbordet är lite mer rustikt och större också. Det har dessutom en skiva i trä och resten är i metall. Ursnyggt! Stolen är inte så tokig heller även om den ser lite hård ut.



Och så har vi den här fina byrån eller köpmansdisken i metall. Gorgeous!!




Synd att de inte finns i Sverige (eller att de ens skeppar hit). Suck!

tisdag 26 april 2011

Bröllopsyra

Påsken är över och vi har väl mest njutit av det fina vädret. Cykelturer, pic-nic på Gärdet, gott att äta och dricka utomhus osv. Och en massa godis och läsning också för den delen. Nu börjar vi ladda för helgens resa till London. Vi missar bröllopet med en dag (tack ,tack) men det lär finnas en del ståhej kvar och tokiga souvenirer att köpa för den som vill, som dessa te-påsar.

torsdag 21 april 2011

GLAD PÅSK!

Återanvänder en bild som jag har haft liggandes i många år för jag tycker att den är så söt. Det är dottern som har färglagt.

Glad Påsk på er!

onsdag 20 april 2011

Om att göra sig fin

Igår var jag på ansiktsbehandling och kom ut därifrån som en ny människa. Faktiskt. Ansiktet blev babymjukt och rosigt och jag kände mig otroligt fräsch. Det var en Dermalogica-expert som tog hand om mig, så jag gick därifrån med en näve full av olika prover samt ett inköp, en ansiktsmask som ska hjälpa min torra hud - Multivitamin Power Recovery Masque. Bara namnet bådar gott. När jag tagit slut på mina Lancome-produkter som jag nu använder kommer jag nog att gå över till Dermalogica tror jag. Och så har jag lovat mig själv att unna mig ansiktsbehandlingar flera gånger om året, because I'm worth it!


I morgon ska jag till frisören, där väntar klippning och toning. Så det här är väl min skönhetsvecka kan man säga.