måndag 3 september 2012

Träna

Man kan läsa på flertalet bloggar att höstträningen har kommit igång, jag tänker inte vara sämre. Schemat ser ut som följer:

måndagar: styrketräning på gymmet: inleder med 15 min konditionsträning, sedan 45 min styrka och avslutar med simning 10-15 min (jo vi har pool på gymmet- yay!)
tisdagar: powerwalk 60 min
onsdagar: som måndagar
torsdagar: Zumbapass på 45 väldigt svettiga minuter
fredagar: som måndagar
lördagar och söndagar: vila, men det blir oftast promenader på stan 2-3 timmar i normal gångtakt en av dagarna iallafall

Jag har kört detta schema sedan 19 augusti och det går jättebra hittills. Inget på schemat är skrivet i sten, det viktiga är att röra på sig i en timme, tröttnar jag på något, så är det bara att byta ut det mot något som känns roligt. På det här sättet mår jag iallafall bra och jag känner att jag kan äta vad jag vill (chips och smågodis kan jag vara utan, det har aldrig lockat särskilt och när det gör det blir det bara ett par stycken sen är jag nöjd).


Inga kommentarer: