onsdag 25 april 2012

Nya kokböcker


Två helt underbara kokböcker har hittat hem till mig. Citroner och rosmarin i mitt kök av duktiga Sanna Töringe och Italiensk bondmat av coolaste italienaren Paolo Roberto blev det denna gång. Åh vad glad jag blev när jag bläddrade i dem igår. Vackra bilder (mycket viktigt i kokböcker tycker jag) och okomplicerade, men nyskapande recept. Och så en och annan anekdot. Härligt. Nu är det så att jag sällan lagar något ut en kokbok rakt av, men jag inspireras till att pröva på några nya kombinationer, smaker och kanske uppläggningar. Ibland bara tittar jag, för att det är så vackert. En dag ska jag också skriva en kokbok, drömmer jag. Den kommer jag att skriva i Grekland, i vårt lilla stenhus på landet, där tomater, auberginer och annat gott får mogna i solen och där allt smakar så mycket mer. Mmmmm. Kom ihåg var ni läste det först.

1 kommentar:

Mia sa...

De är jag nyfikna på! Jag tycker synd om alla lchf:are som inte får njuta av Medelhavets läckerheter. :)