torsdag 12 april 2012

En gång är ingen gång - två gånger är en vana??

Knappt har man kommit hem från London och så planeras redan nästa visit. I maj blir det tjejhelg där och vi ska försöka göra lite annat än bara shoppa (inte för att det inte är viktigt!). Den här gången ska jag bl.a. se till att vi åker kanalbåt (TACK Mia för tipset!) och att vi ska besöka Camden Market. Sen finns det önskemål om musikaler och något museum. Men vi får väl se. Man ska ju inte planera allt för mycket heller...


Nu kan man förresten beställa Sommar med systrarna von Sydow. Jag tror att ska göra det. Ser ut som en kokbok i min stil. Jag är ju svag för kokböcker med vackra bilder, och det verkar denna bok vara full av. Provläs här.

3 kommentarer:

Mia sa...

You're welcome! :) Om jag får tipsa vidare (helt utan att du bett om mina påstridiga tips) så tycker jag du ska dra med brudarna upp till Primrose hill och sitta i parken och dela en flaska vin med hela London som utsikt. Ljuvligt! Har du tur ser du Jude Law för han bor precis bredvid parken.

Annars flanera på Marylebone high street. Där finns jättemånga roliga affärer som ni kommer gilla men samtidigt är det väldigt pittoreskt och vackert där med många bra restauranger. Skulle jag bo i London (och var lika rik som Gwyneth och Madonna som bor där) skulle jag slå ner mina bopålar just där.

Och du får förstås inte missa Hummingbird bakery i Notting Hill. Stället som uppfann cupcakes! Fika där efter ni vandrat runt på marknaden på Portobello road en lördag. Mysigt!

Nej nu måste jag sluta annars kommer du porta mig härinne. :)
Kram

Sandra sa...

Oh my God, du är ju rena guldgruvan!! Jag tar tacksamt emot dina fina tips, för annars blir det så att man går på alla "vanliga" välbeprövade ställen och det är ju lite trist efter så många Londonbesök. Tusen tack!!

Amy sa...

Åh, vad kul att du tipsar om vår bok! Hoppas att du blir nöjd :) Jag har inte sett den själv än, så nyfiken, får se den när jag kommer till Sverige på söndag...

Amy