måndag 12 mars 2012

Spode - utvärdering

Yes!! Nu är de här! Allt ser finfint ut och jag är jättenöjd. Visst tog det lite lång tid (ganska exakt två veckor), men det var det värt. För oj vad mycket billigare det blev, trots att frakten gick loss på 35 pund. Handlar man fler saker så blir det prisvärt och så levererar de ju till dörren med FedEx. Jag letade runt efter shoppar som säljer Spode och hittade bland annat Louis Potts och Chinapresentations som levererar till Sverige, men den sistnämnda hade inte hela sortimentet så det fick bli Louis Potts för min del. Låt mig ge ett par prisexempel: tekannan (som jag dock inte handlade denna gång) kostar på t.ex. Tehuset Java 1709:- kronor - hos Louis Potts går den på £71,60. Muggarna som jag köpte kostar £12,80, här i Stockholm kostar de drygt 300 kronor. Så, jag tror att jag kommer att handla mer längre fram. Kanske frukostskålar och tekanna. Eller något annat...

1 kommentar:

Weronica - Living by W/Days and Weekends sa...

Tusen tack för rapport! Sicka priser!