torsdag 19 januari 2012

Boktips v. 3

I förra veckan, då jag låg sjuk i soffan, läste jag en sådan där mysbok som fick mig att må lite bättre, så jag tänkte att jag skulle tipsa om den här i bloggen. Den heter "Meet me at the Cupcake Café" och är skriven av Jenny Colgan.

Den handlar om Issy som får sparken från ett kontorsjobb i London och bestämmer sig för att göra sin hobby till sitt yrke. Med avgångsvederlaget hon fått och med hjälp av ett banklån, hyr hon en liten risig lokal och omvandlar den till ett kafé. Men livet som cupcake-bagare är inte "a piece of cake" (ursäkta ordvitsen). Fler gratisätare än betalande kunder ger henne inga pengar i fickan, men så händer en olycka som blir till hennes lycka...

En ganska lättsmält (!) och gullig liten historia i trivsam miljö gör den här boken till en söt liten pärla. Läs den gärna med något gott att äta och dricka till, förslagsvis en god kaka och en stor kopp te.

Inga kommentarer: