måndag 12 december 2011

Julklapp till boknörden - jag menar bokälskaren

Som barn och länge i tonåren drömde jag om att bli bibliotekarie. Det var då jag trodde att de fick sitta och läsa hela dagarna, vilket ju var drömmen för mig. Läsa hela dagen OCH få betalt för det = toppenjobb. Sen kom insikten och drömmen sprack. Men jag älskar böcker och har alltid gjort det. Jag har ett helt rum fyllt med böcker hemma som jag lite på skoj, men mest på allvar, kallar biblioteket. Här sitter jag varje ledig stund, läser och blickar ibland upp på hyllorna med meter efter meter med mina böcker. Det sorteras ibland om i färgordning, men för det mesta är det i bokstavsordning. Som det ska vara. Ibland lånas det ut böcker till folk, men nästan med lite separationsångest, för man vet ju aldrig. Ibland kommer böcker inte tillbaka. Jag har aldrig brytt mig om att skriva upp vem som lånar vad, SÅ nitisk är jag inte. MEN, när jag såg det här setet blir jag lite varm och pirrig. Nu skulle jag kunna leka bibliotekarie ändå.
Personal Library Kit, från Knock Knock. Helt underbart för vilken boknörd som helst!

Inga kommentarer: