fredag 1 juli 2011

Första juli

Det blåser en hel del här och då menar jag inte de politiska och ekonomiska kalla vindarna, utan de andra. Kallt blir det då i havet, men kristallklart. Lite kortare bad då, men vad gör det? Annars är det ju som bekant frukternas stora säsong: aprikoser, nektariner, persikor, vattenmeloner och körsbär (eller biggaråer, jag vet aldrig vilket). Gott är det iallafall och urbilligt. Vattenmelonen kostar 40 cent kilot, körsbären 3 euro och övrigt strax över en euro. Allt är närodlat och handlas direkt från bonden. Kan det bli bättre?

2 kommentarer:

FaB Keramik sa...

Men vad underbart du har det! Grekland är ju helt fantastiskt, jag har bara varit där några gånger men det är en stor favvo. Vattnet, naturen, MATEN!
Njut för mig också tack. En vecka kvar tills vår semester. Längtar!
Ha en fin tisdag!
Kram Frida

Sandra sa...

Japp, jag njuter lite extra för dig! Jag dricker ju ur dina koppar där också, så en liten del av dig är ju på plats ;-)