onsdag 23 mars 2011

I ♥ Tea

I helgen när maken skulle göra frukost kom han in till mig och frågade vilket te jag ville ha. "Det gröna i NK-burken" svarade jag och låg kvar i sängen. En liten stund senare kommer maken tillbaka "Vilken av av dem?". Och så där är det ofta. I "mitt" teskåp finns det minst femton olika sorters te. Ofta är det fler än så. Jag älskar att köpa te och jag får ofta te i present, så det finns mycket att välja på, men jag dricker alltid grönt te till frukost och svart på eftermiddagen. Rött någon enstaka gång på kvällen. På en annan plats i köket har vi ett stort vinställ. Där finns det minst lika många sorters vin som jag har tesorter. Det är makens hylla. Han köper viner, jag köper te. Lustigt.

Jag är svag för fina tekoppar och muggar också. Skåpen är fulla och rensas då och då. I London ska jag köpa Spodekoppar om jag råkar på dem. Halva priset mot vad det kostar här i Sverige. Och så te förstås. Från Harrod's, som har de finaste burkarna.

Inga kommentarer: