tisdag 22 februari 2011

Hemma hos mig

Mitt hem är långt ifrån stylish. Det kan jag erkänna. Hos oss trängs möbler och prylar som vi samlat på oss under många, många år. Ett och annat från Ikea och Mio, men en massa auktions- och resefynd också. Stilen? Nja, jag vet inte vad jag ska kalla den för - en salig blandning bara?? Vi gillar färg, mjuka tyger, guld och silver. Basen när det gäller möbler är vitt (soffor, fåtöljer) och mörka träslag (soffbord, matbord, skåp, hyllor). Lägg sedan till orientaliska mattor (persiska och kelim) och massor med guldramar, speglar och kristallkronor. Mysigt är det, men som sagt inte särskilt stylish. Men jag älskar även den svartvita danska stilen och även den lite råa fabriksstilen, jag kan bara inte ha den hemma, för jag behöver mjukhet, värme och framförallt färg.

Inga kommentarer: