fredag 17 december 2010

Julstök

Äntligen känner jag mig någorlunda bra idag. Slut med snoreriet. Ikväll ska vi ha julmiddag hemma (vi reser ju till Grekland och firar där med svärpäronen) eller som barnen kallar det - lilla julafton. Min mamma, min bror och hans flickvän kommer över och det bjuds på julbord och så blir det lite julklappsöppning också. Så det som skulle ha gjorts under veckan, dvs fixa julskinkan, städa, ta fram finporslinet osv, får jag lov och göra idag innan gästerna anländer eftersom jag varit sjuk hela veckan. Igår kväll "roade" jag mig med att låta silverbesticken (som inte används så ofta) ta ett kemiskt bad. Jag läste om det i den förträffliga boken "Inred lantligt inne och ute" av Anna Örnberg.
Tidigare har jag stått och putsat silvret vid behov och det tar ju sin lilla tid, men nu åkte rubbet i badet och vips så sken allt som nytt. Underbart! Kul när man får nytta av sina böcker ibland.

Inga kommentarer: