lördag 6 november 2010

Lördagsplaner

Klockan är snart halv tolv en lördag förmiddag. Maken är iväg och jobbar och barnen - sover!! Helt otroligt hur dessa två tonåringar (13 och 15 år) kan sova! Själv planerar jag vad som ska göras idag. Solen skiner ute, så jag tror att jag vill ta en promenad till Hötorget och köpa någon blomma. Jag måste också försöka hitta en vinterjacka. Om det nu ska bli så kallt i vinter som alla säger så vill jag inte stå med min Odd Molly-jacka från förra året och frysa. Nej, något rejält behöver jag. Som den här från Peak Performance. En snygg, men ack så dyr vinterjacka (ja, jag tycker att 4500 kronor för en jacka är dyrt).


Jag vill även hinna med en sväng till Granit, som jag förresten tycker har fått in några riktigt fina saker. Jag har börjat rensa i skafferiet hemma och upptäckte några mjölbaggar! URK!!! Så nu slänger jag ut alla halvfulla förpackningar av pasta, mjöl, socker osv och köper glasburkar till precis allt. Måste utrota de äckliga krypen! De här burkarna från Granit är fina och prisvärda. Det bästa är att de är fyrkantiga, då kan man ställa dem tätare på hyllorna. Perfekt.

Inga kommentarer: