fredag 26 november 2010

Adventstider

Idag är det en riktigt fin vinterdag, med massor med snö, minusgrader och strålande sol. Om man nu gillar vintern....och det gör jag. Fram till nyårsafton ungefär, sen kan det gärna få bli vår. Men då skulle jag bo i ett annat land, och det gör jag inte, så det är bara att klä sig varmt och bita ihop. I helgen tänkte jag göra årets första besök på en julmarknad. Det blir nog den i Gamla stan, skulle jag tro. Det är rätt mysigt där och man får direkt julstämning. Glögg, pepparkakor, musik, våfflor, brända mandlar, jultomte...vad mer kan man begära?

Idag ska jag börja ta fram alla julstjärnor som ska hängas i fönstren, och jag tror att julskivorna åker fram också. Lite Jingle Bells, Frosty the snowman och Let it snow kan nog inte skada.

Måste nog damma av ovanstående glöggmuggar som stått oanvända sedan förra julen också.

Trevlig helg och 1:a advent önskar jag er alla.

Inga kommentarer: