måndag 27 september 2010

Helgen som gick - dvs försvann

Denna helg gick verkligen fort, bland annat var maken och jag ute i skogen och plockade trattkantareller. 5 kg fick vi ihop, vilket är rekord för oss, vi brukar nämligen alltid vara för tidiga. Men nu fanns det svamp så det räcker ett år framåt.


Helgen bjöd även på ett besök på NK här i huvudstaden, vilket resulterade i lite shopping för min del. Nya stövlar blev det och två till Mateus-tallrikar i färgen plommon, sådana som jag fick i födelsedagspresent. Vill ha 8, nu har jag 6 stycken. Himla fina. Jag passade då på att kika på de fina föremålen från Day Home som jag bloggade om i det förra inlägget. Finfint, men egentligen - ärligt talat - vad ska jag med dessa till? Nä, inga fina saker från Day fick följa med hem. Tyvärr.

Och så bleve familjen medlemmar i en filmklubb. Hur länge kan man motstå erbjudanden om att välja 5 DVD och betala för 1?? Nä, inte särskilt länge eftersom denna familj älskar film. Så, en av filmerna som dök upp i brevlådan är Prince of Persia.
Den har vi inte sett och det verkar vara en okej familjefilm, så det blir väl att vi ser den i veckan.

1 kommentar:

Karin sa...

Åh, vill också ha Mateus-fat! Himla fina.