onsdag 11 februari 2009

Vintersemester

Sportlovet närmar sig med rasande fart och i år blir det vintersemester för familjen. Vi ska åka ner till schweiziska alperna och området mellan Davos och St. Moritz (ska bo i en liten by halvvägs mellan dessa två orter). Det ska bli kul att se en för mig okänd del av Schweiz. Nu är det så att jag själv är urkass på skidåkning (tycker inte det är så jättekul heller), men maken och dottern är frälsta. Sonen är som jag. Så han och jag kommer förmodligen att göra annat, som till exempel kälkåkning. Jodå, det är en stor familje-"sport". Det finns riktigt fina kälkbackar i området. Sen finns det termiska bad och så det här som jag gärna vill testa:

Glaciärexpressen!!! Jag som älskar att åka tåg drömmer om den här underbara tågresan. Antingen hela vägen från St. Moritz till Zermatt eller bara en del av sträckan. Det är rätt dyrt, men oj va´kul! (bilderna är från Glacier Express hemsida)

Inga kommentarer: