måndag 26 januari 2009

Mateus

Jo visst testade jag drinken i helgen och den är faktiskt jättegod! Fast jag hade mer Sprite än vad som stod i receptet. Gillar söta drinkar...

Jag har jättelänge gått och tänk att jag ska börja köpa Mateus-porslin och samla ihop till en ny servis (trots att jag redan har så många olika hemma). När jag fyllde 30 (hjälp, vad länge sedan!!) fick jag först lära känna Mateus, eftersom jag fick ett jättestort fat och en skål. Jag har sedan dess tyckt att jag ska börja köpa mer, men det har liksom aldrig blivit av. Men så, igår, var jag på NK och köpte en stor Oysterbowl och en skål med lock. Båda i sand eftersom jag vill ha något neutralt som håller i många år. Nästa köp blir tallrikar. Jag tänkte hålla mig till färgerna sand, plommon och kanske grått. Får se.

(Sådana här alltså, fast i sand blev det.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig!

Hittade till dig när jag letade efter info om Mateus porslinet. Gillar det själv väldigt mycket, och har nu köpt hem 2 stora tallrikar och 2 små för att testa hur hållbara de är.

Hur upplever du dem? Diskar du dina i diskmaskin? Tycker du de är sköra?

Kram

Anna

Sandra sa...

Hej Anna,
porslinet verkar vara robust och det påstås tåla maskindisk, men jag har inte vågat diska i maskin än. Borde dock inte vara ett problem, är bara lite försiktig så här i början.

Tack för påhälsningen!