fredag 28 november 2008

Så många böcker, så lite tid

Hur vanligt är det att läsa flera böcker samtidigt, undrar jag. Jag har alltid varit en sån som gör det. På sängbordet hemma ligger alltid minst tre böcker och väntar, lästa till hälften, eller bara ett par kapitel. Jag ger inte gärna upp en bok, trots att den är tråkig. Man måste ju ge författaren en chans, brukar jag resonera. Och ibland är jag bara sugen på att läsa en ny bok. Igår började jag med ännu en bok, trots att jag har fyra redan påbörjade på hög. "Jonathan Strange och Mr Norrell" började jag läsa för mer än ett år sedan och kommer ingen vart, för några månader sen började jag med Kajsa Ingemarssons "Lyckans hjul" men la ner den av någon anledning och Candace Bushnells "Läppstiftsdjungel" är inte så rolig och fartig som jag hoppats. I förrigår började jag läsa "På resa med Herodotos" och igår började jag med Homeros "Odyséen". Vilken jag fortsätter med ikväll får vi se. Kanske jag skulle böra läsa "Om jag kunde drömma" som kom i brevlådan igår. Hmm....

Inga kommentarer: