fredag 3 oktober 2008

T.G.I. Friday!!

Trots att veckan gått fort är det SÅ skönt med fredag. Idag ska katten till veterinären, jag ska komma iväg och simma och båten ska tas upp på torra land. Ja och så ska det hinnas jobbas lite också.


Imorse (klockan halv fem) vaknade jag av att katten hoppade upp i sovrumsfönstret. När jag skulle resa mig upp ur sängen för att locka ner katten (så att hon inte välter blommorna som hon har vana att göra ibland) så gjorde det helvetiskt ont i bröstkorgen, på vänster sida. Hjälp, tänkte jag, hjärtattack långt (host, host) innan jag ens fyllt 40 - är det möjligt?? Min andra tanke var att jag knäckt ett revben (jo, jag har gjort det förr - ett stort antal gånger, men det var länge sen). Ont gjorde det iallafall. Jag kunde inte komma på vad det var. Maken tror att det är en sträckning. Jag fattar inte. Sträckning i hjärtmuskeln, lungan (???) eller vaddå? Hoppas på att bli botad av en skön simtur och en sväng i ångbastun.

Inga kommentarer: