torsdag 18 september 2008

Nyklippt och nyshoppad (igen)

Idag svischade jag förbi frisören och klippte mina solblekta toppar (inte en dag för tidigt), sen tog jag en omväg förbi R.O.O.M och suktade efter nya GANT-lakan och lite Mateusporslin (skulle faktiskt köpa en stor skål, men de hade inte den i rätt färg). På väg från R.O.O.M snubblade jag på en för mig ny affär - Fabrik - på Alströmergatan. Där hade de ett något (läs mycket) billigare utbud av New England-inspirerade lakan, kuddar, överkast, mattor osv. De säljer kollektionerna från Gripsholm och Empire, vilka jag tycker är helt ok om man inte har lust att betala ca 300 kronor för ett örngott. Och eftersom jag inte har det, gick jag därifrån med ett påslakanset till dubbelsängen, två extra örngott och två plädar för under 800 kronor. Jag är nöjd.

Inga kommentarer: