tisdag 23 september 2008

Bokdrömmerier

Tisdag eftermiddag redan och snart ska jag iväg med dottern till pianolektionen. Egentligen kan hon gå själv, men jag gillar att följa med. Medan hon klinkar på pianot går jag runt i affärer och tittar och efter lektionen tittar vi ibland in på Stadsbiblioteket. När jag var liten ville jag ett tag bli bibliotekarie. Jag trodde nämligen att de fick läsa under hela sin arbetstid, vilket var himmelriket för mig. När jag insåg att så inte var fallet ville jag hellre ha en bokhandel. Det skulle faktiskt vara rätt trevligt med en egen bokhandel om inte internetbokhandlarna fanns. Nu är det ingen chans att man kan leva på att ha en real-life-bokhandel, kan jag tänka mig... Och nu kom jag att tänka på den fina bokhandeln i "You've got mail". Loved it!

Inga kommentarer: