fredag 30 maj 2008

Yoga, hälsa och välmående

Idag var det sista yogapasset på kursen och jag kan konstatera, efter 20 veckors yogande, att jag har blivit en aning smidigare och vigare än tidigare. Jag har dessutom fått ny styrka i kroppen och upptäckt att jag har en del muskler som inte användes tidigare. Framsteg, med andra ord. Nu gäller det att hålla igång under sommaren och sen fortsätta i höst med en ny yogagrupp. Kul! När det gäller beach 2008 är jag inte riktigt där ännu. Visst har magen blivit något plattare efter fyra veckor med 200 situps fyra dagar i veckan + yogan, men jag äter inte tillräckligt nyttigt. Från 69 är jag nu nere på 65,5, vilket är rätt dåligt på en månad, men jag har ju inte bantat och jag kan kanske skylla lite, lite på att jag fått lite mer muskler....kanske. Nåja, träningen fortsätter även under semestern och förhoppningsvis kommer det gå bättre när man äter yoghurt och frukt till frukost, simmar mycket och äter mer grönsaker. Vi får se. Det är väl egentligen inte viktigt, om man mår bra.

Inga kommentarer: