måndag 7 april 2008

När husse och matte sover dansar katten på bordet

Våren är här, backarna är fulla med scilla och krokus och det är alldeles underbart. Och jag längtar något förfärligt efter att få åka till Grekland. Men än är det långt kvar. Innan dess hoppas jag ju ha kommit i bikiniformen för iår (okej, jag ska inte tjata om det) och sedan har jag ju min grekiska-kurs också. Det går väl sådär, om jag ska vara ärlig. Lite trögt är det, trots att jag försöker peppa mig själv med hur mycket jag kommer att kunna prata när jag väl kommer till Grekland. Not. Nåja, försöka duger, som det heter. Men det är inte lätt. Så, nu har jag fått beklaga mig över det.

PS väcktes i natt av en smäll. Katten, så klart, hade vält en stor glasvas med rosor som jag hade stående i ett fönster. Rosor och vatten på min fina kelimmatta från Aten (kelimmattor luktar inte så gott när de är blöta fick jag lära mig), vasen höll, katten var helt blöt. Hahaha, tänkte jag, hoppas du lärt dig något, kattskrälle!

Inga kommentarer: