fredag 7 mars 2008

Kattliv

Det är fredag och skönt är väl det, inte för att jag har jobbat ihjäl mig denna vecka, nej då jag kom ju hem från semestern nyligen, men jag behöver bara sova. Sedan vi hämtade upp vår lilla kattunge i onsdags har vi inte kunnat sova. Lilla katten låter halva natten. Jag ska inte påstå att den jamar, den snarare piper. Men det hörs. Hela familjen väcks och lilla kattfian vill leka. Klockan 3. På natten. Suck. Hoppas det blir bättre snart. Men den är så söt, så man förlåter den fort. Inatt ville den gå omkring i min och makens säng. Inte ligga, nejdå, bara busa. Igår upptäckte den förresten att vi har köksbänkar. De är kul, tydligen. Att gå på. Och att hoppa till från stolar och matbord.

Förresten fick den heta Kitty. Barnen valde. Hade det varit en liten pojke skulle den hetat Simba.

Inga kommentarer: