onsdag 12 maj 2010

Att fylla 40

Jag har en "stor" födelsedag snart - 4.0. Jag har absolut inte kommit i någon 40-års-kris än, hoppas att den inte infinner sig alls. Däremot har jag gått och funderat på hur jag ska fira dagen: fest för många, intim middag för de närmaste eller helt sonika smita iväg på någon trevlig trip med endast familjen? Men efter mycket funderande, många om och men har jag nu bestämt mig: det blir fest för många, både vuxna och barn, hemma hos mig. Inbjudningarna gjorde jag i helgen, igår postade jag dem. Så nu återstår och se hur många som kan komma, för det är helgen efter skolavslutningarna och många kanske reser bort direkt. Vi får se...

Och vad ska man då bjuda på för mat när man blir många? Buffé låter nästan självklart, eftersom det absolut inte finns plats för så många till bords. Men vad ska finnas på buffébordet?? Fram med alla kokböcker i helgen således. Det här ska bli kul!!

Inga kommentarer: