tisdag 26 maj 2009

Bok och film

Läste en sådan där mys-bok i helgen. Det var "Ett bra år" av Peter Mayle. Peter har skrivit flera böcker (jag har nog läst de flesta) om livet i Provence, så också denna. Handlar om en kille i London som på en och samma dag blir av med jobbet och ärver en vingård i Provence. Boken i sig är inget mästerverk, men vill man ha några timmars skön avkoppling, kan jag rekommendera denna.
När jag läste klart den såg jag på baksidan att en film var på gång. Gick genast till imdb.com och kollade upp det och visst, film var gjord med Russel Crowe och Marion Cotillard i huvudrollerna. Klickade genast hem den från CDON. Är ju svag för filmatiseringar av trevliga böcker, trots att jag sedan klagar på att filmen aldrig är lika bra som boken. Men hey, Russel är ju med. Bara därför kan det bli en trevlig film...snart kommer den i brevlådan.

Inga kommentarer: