tisdag 9 december 2008

Julklappar

Ojojoj, vad dagarna rusar fram. Och alla säger samma sak. Basaren i lördags gick strålande, men det var lite jobbigt och småstressigt. I söndags var det julgranspåklädning i bostadsrättsföreningen och den här veckan blir det en hel del julklappsjagande. Kul! Har egentligen köpt de flesta julklapparna, men kan inte skriva om det mer än så, eftersom en del i släkten läser bloggen.... En present som varje år är lika svår att köpa är den/de som käre maken ska få. Jag vet aldrig vad jag ska köpa till honom. Varför är det så svårt att köpa julklappar (och presenter för övrigt) till killar? Usch och blä för idétorka! Lättast att köpa till är min dotter och min mamma. De gillar ju så mycket och dottern har dessutom alltid en halvmeter lång önskelista. Praktiskt. Förra året var listan hysteriskt rolig, då hon bland annat önskade sig fem olika djur (en get bland annat). Jag vill tillägga att vi då och nu faktiskt bor i en lägenhet mitt i stan utan balkong eller uteplats. Vad får man sådana idéer ifrån?? Iår är det ganska normala önskningar, förutom en - ett mjukisdjur som ser ut som en snögubbe från leksaksaffären Hamleys (som hon såg i Dublin). Den får hon nog glömma...

Inga kommentarer: