fredag 4 juni 2010

Fredagsinspiration

Fredag. Idag ska jag försöka komma iväg och köpa något fint att ha på mig på min födelsedagsfest nästa helg. Den här klänningen från Filippa K har jag spanat in. Den är väldigt fin, även i verkligheten.
Inför varje sommarsemester kan jag inte låta bli att inhandla lite nya sommarkläder, en och annan ny bikini och så kanske ett par flipflops eller sandaler. I år har jag spanat in dessa flipflops som säljs på Spiti. Är de inte söta? Karamelliga liksom. Vill gärna ha.

På inredningsfronten: de här underbara svartvita kuddarna från Day Home får gärna flytta in hemma hos mig. SÅ underbart fina!

Hemma har jag ett gäng syrianska teglas i olika pastellfärger som bara står och ser fina ut, men nog borde de användas också. Mina köpte jag på Medelhavsmuseet för några år sedan, men de säljs på Spiti och Årstiden också. Dags att börja dricka te i dem, eller kanske någon liten sommardrink?

Trevlig Helg!

PS Stockholmmaran är ju imorgon, måste komma iväg och titta lite och heja.

Inga kommentarer: