torsdag 5 februari 2009

Tillbaka från de halvdöda

Äntligen tillbaka! Och nej, jag har inte varit på någon trevlig semester eller så. Nej, jag har legat nerbäddad i sängen i en evighet. Fy och usch för sjukdomar! Men nu ser jag en ljusning i tunneln och kanske är jag snart helt frisk. Håll tummarna.

Som sjuk har jag inte orkat göra många knop, utan blivit liggande i soffan framför tv:n (då jag inte låg och sov vill säga). Herregud så mycket skräp som visas på tv:n! Och en del roligt och bra också i och för sig. Förutom sovande och tv-tittande gjorde jag mentala listor på sånt jag vill göra när jag blir frisk. Som att köpa nya glasögon. Beställa tid hos tandläkaren. Rensa i garderoben. Byta gardiner i vardagsrummet osv. osv. Alltså sådant jag förmodligen kommer att glömma så fort jag blir frisk...

Något väldigt trevligt som hände igår när jag låg och sov var att det plingade på dörren och där var ett bud med ett chokladogram!!! Från lillebror och mamma. Vilka änglar! Belgiska chokladpraliner och en röd ros. Gissa om jag blev glad!

Inga kommentarer: