söndag 9 november 2008

Söndag

HELA dagen idag har gått åt två saker: flera timmar på Bauhaus, Plantagen och Rusta och sortering/rensning av böcker. Bakgrund: i vår hall har vi en nisch där vi har en Billy-hylla fylld med böcker. Denna nisch ska, vid tillfälle (kanske nästa helg??) bli till ett linneskåp. Hur då? Jo, käre maken ska sätta upp väggfasta hyllor i nischen och sen sätta upp dörrar och vips ett linneskåp. Nu låter det mycket enklare än vad det är, för nischen är knappast av standardmått, så dörrar, hyllplan, konsoler - ja allt ska han göra själv. Därav besöket på Bauhaus. På Plantagen inhandlades diverse julblommor och på Rusta...ja, lite av varje. Sen har jag då försökt rensa i Billy-hyllan och försökt hitta plats för alla böcker som finns där. DET jobbet är inte klart än. Det ryms många fler böcker i en Billy än vad man tror. Hur det hela kommer att sluta får jag nog återkomma till längre fram. Det jag dock kan säga redan nu är att jag trots att jag gjort mig av med ett tiotal kokböcker har 92 stycken kvar. Kokböcker alltså. Kanske lite för många...men jag kan inte göra mig av med fler.

Inga kommentarer: