torsdag 23 oktober 2008

Knitting is in the air

Något har hänt. Det är stickning i luften. Yes, först råkar jag börja läsa boken "Livets aviga och räta" av Kate Jacobs, som handlar om en "thirty-something"-singelmamma som bor i New York och driver en garnaffär. I garnaffären startas spontant en stick-klubb. So far so good. Förrigår kom min dotter (11 år) hem från skolan och ville börja sticka (syslöjdens fel). Efter att jag visat henne hur man kommer igång, stickade hon cirka två rader. Sen satt jag där och stickade (med plockepinn-pinnar, eftersom vi inte äger några stickor, ja skratta ni bara). Jag kunde inte lägga ifrån mig stickningen. Det var ju superkul! Tantvarning?? Inte alls!! Jag tycker att det är rätt coolt att sticka, tänk vilka fina halsdukar det kan bli! Nu funderar jag starkt på att gå iväg och inhandla riktiga stickor och garn.

Inga kommentarer: