måndag 8 september 2008

Myggor, myggor och åter myggor

Måndag, grått och regn. Boring!! Och jag har ca 15 myggbett sedan igår då vi åkte ut i skogen för att plocka svamp. Det fanns gott om trattkantareller så det var ganska kul att gå omkring och rätt så mysigt förutom de fördömda myggen! Myggmedel hade vi inget kvar av sedan semestern och något nytt tänkte jag inte på att köpa innan vi åkte till skogen, så vi fick många stick. Det värsta är att jag fick fyra eller fem myggbett i hårbotten, det har jag aldrig i hela mitt liv varit med om. Fy för mygg!

Idag ska jag iväg och byta min nyinköpa parkas. Den är alldeles för stor. Tänkte när jag köpte den att jag skulle få plats med en tjocktröja under, men det funkar inte för snöret i midjan gör att man ser ut som ett hus. Om det inte ser snyggare ut i mindre storlek lämnar jag tillbaka den. Trist, men i lördags spanade jag in ett alternativ om det skulle vara så...

Inga kommentarer: