tisdag 15 januari 2008

Scener ur ett familjeliv

Igår kväll började jag flytta om böckerna i bokhyllan, från bokstavsordning till färgkodat, eftersom jag tycker det är snyggt (dock inte särskilt praktiskt, jag vet). När jag kommit halvvägs och tog en paus kommer dottern in och ser att jag håller på att flytta om. "Jaha, ska du ha böckerna i färgordning nu" säger hon kolugnt. Lilla gumman brås på mamma.
Något senare sitter maken i rummet och surfar. Följande scen utspelar sig:
"Märker du något pappa?" frågar dottern.
"Nä, vad?" säger pappan och tittar inte ens upp.
"Men kolla då" säger mamman. Pappan tittar upp på bokhyllan, ser frågande ut, uppenbarligen märker han ingenting.
"Men böckerna står ju i färgordning nu" säger både mamman och dottern i kör.
"Jaså, gör de?" säger pappan och återgår till laptopen.
Suck.

Inga kommentarer: