torsdag 10 januari 2008

Kändisspaning och hälsa

Kändisspaning på Odengatan idag: Martin Stenmarck med familj utanför Åhléns. Och vad gjorde jag själv där...jo jag var på väg till jobbet från Yogan. Jajamänsan, jag har nu börjat med yogan (som jag testade i oktober) på allvar. Ska gå en gång i veckan på Ashtangayogaklass och däremellan är det meningen att jag ska yoga hemma. Vi får väl se hur det går med den saken. Förresten började mitt nya hälsosamma liv i måndags. Får se hur länge det varar....började sakta med kostomläggning - ingen pasta, potatis, ris eller vitt bröd. Mera grönsaker och frukt. Lite GI-bantarinspirerat, men jag bantar inte på riktigt (gillar inte ordet banta). Och redan syns resultaten på vågen, kan jag stolt tala om. I lördags vägde jag 69 kg (personrekord, förutom när jag var gravid). Imorse vägde jag 67,2. Inte illa på fem dagar! Målet är 64. Jag kan glömma mina 58kg som var idealvikten innan jag fick två barn och fyllde 30. 64 är min nya idealvikt har jag fått för mig.

Inga kommentarer: